אנו ב- ChanJit יודעים כמה הזמן שלכם חשוב. ניהול זמן אפקטיבי הוא אחת הבעיות הגדולות במקומות עבודה. אז על מנת לעזור לכם, ריכזנו לכם מספר טיפים לניהול זמן בעבודה, גם לעובד וגם למנהל.

    לעובד

  • עבודה לפרקי זמן מרוכזים
    • תשתדלו לרכז את שעות עבודת המחשב בשעות הבוקר ולתכנן פגישות צוות,לקוחות וכו לשעות הצהריים והילך
  • נתחו את זמן העבודה שלכם
    • בדקו אילו עבודות גוזלות מכם את הזמן הרב ביותר ונתחו האם יש משהו שאפשר לייעל תהליך של עבודות אלו
    • חפשו צווארי בקבוק שיוצרים עומסים או תלויות בעבודות אחרות (תוכנת אימייל איטית, הורדת קבצים, פגישות וכו)
  • תשתדלו לרכז נושאי עבודה דומים
    • דבר זה יאפשר לכם לעבור בקלות יחסית מנושא לנושא ולהישאר בריכוז במעבר בין עבודות\משימות
  • תדעו תמיד מהם 1-3 המשימות הבאות שלך
    • הישארו מעודכנים כמה שיותר בתמונה הגדולה, דבר שיעזור לכם להבין את העבודה מעבר לסקופ שלכם אך יכול לעזור לכם לבצע את משימותכם בצורה טובה יותר
  • הקצבת זמן למשימות
    • תהיו תמיד מודעים לזמן שאתם משקיעים במשימות השונות
    • הזהרו לא להיגרר לזמן רב מדי מעבר להערכה הזמן המקורית ואם בכל זאת מצב זה קורה, התריעו מראש

    למנהל

  • קבלו עדכונים שוטפים על מצב המשימות וסטטוס העבודה ופעלו בהתאם
    • השתדלו לדעת או לחזות מראש את זמן סיום המשימות בהתאם ללוחות הזמנים
    • בצעו שינויים ותתריאו בזמן ולפי צורך
    • תגברו משימות או העריכו מחדש כדי לעמוד בזמנים
  • התאימו משימות לעובד
    • שיכו משימות עפ"י יכולות העובד כדי להימנע מעיכובים מיותרים
    • שימו לב שלכל עובד מוקצות משימות ושלא נשאר עובד ללא משימות עדכניות
    • המנעו ממתן משימות לא קשורות לסקופ העבודה של העובד שעלולה להפריע בזמן ביצוע משימות רלוונטיות
  • בנו תוכנית עבודה מראש לפרקי זמן עתידיים
    • לא משנה אם שיטת הניהול שלכם הינה Waterfall או Scrum Agile עליכם לדאוג לכמה שיותר משימות או דרישות לקוח מבעוד מועד על מנת שתוכלו לתכנן ספרינט, איטרציה או פרויקט בצורה נכונה וטובה יותר